DOLAR
50,2324
EURO
56,3827
ALTIN
6.572,59
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
13°C
İstanbul
13°C
Parçalı Bulutlu
Çarşamba Çok Bulutlu
17°C
Perşembe Çok Bulutlu
20°C
Cuma Çok Bulutlu
20°C
Cumartesi Yağmurlu
19°C

Asgari ücrette 2027 beklentisi: Bakan Işıkhan’dan açıklama

Bakan Vedat Işıkhan, yeni yılda geçerli olacak asgari ücret için komisyon çalışmalarının aralık ayında başlayacağını söyledi. Işıkhan, çalışanları enflasyona ezdirmeme kararlılığında olduklarını belirtti.

09.11.2026 06:08
4
A+
A-

Asgari ücret araştırmaları yıl sonunun gelmesiyle hızlandı. Yeni ücret için TÜİK’in kasım ve aralık ayı enflasyon verileri ile Asgari Ücret Tespit Komisyonunun çalışmaları beklenirken Bakan Vedat Işıkhan açıklama yaptı.

Bakan Işıkhan’dan asgari ücret açıklaması

Bakan Işıkhan, yeni yılda geçerli olacak asgari ücret için komisyon çalışmalarının aralık ayında başlayacağını söyledi. Çalışanları enflasyona ezdirmeme kararlılığında olduklarını belirten Işıkhan, ellerinden gelen en yüksek rakamı sunacaklarını ve asgari ücretliyi mağdur etmeyeceklerini ifade etti.

2026 yılında asgari ücret ne kadar oldu?

Haberde yer alan bilgiye göre asgari ücret, Ocak 2026’da yüzde 27 zamla net 28.075,50 TL olarak belirlendi. 2026 yılında uygulanan brüt asgari ücret 33.030 TL, işverene aylık maliyeti ise 40 bin 874 lira 63 kuruş oldu.

Asgari ücret zam senaryoları

Haberdeki zam senaryolarında, asgari ücrete yüzde 25 zam yapılması hâlinde ücretin 35 bin 94 TL olacağı belirtildi. Yüzde 30 zam senaryosunda yeni ücret 36 bin 498 TL, yüzde 35 zam senaryosunda da 36 bin 498 TL olarak aktarıldı.

Kaynak: CNN Türk — Ekonomi

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.