Bakan Vedat Işıkhan, yeni yılda geçerli olacak asgari ücret için komisyon çalışmalarının aralık ayında başlayacağını söyledi. Işıkhan, çalışanları enflasyona ezdirmeme kararlılığında olduklarını belirtti.
Asgari ücret araştırmaları yıl sonunun gelmesiyle hızlandı. Yeni ücret için TÜİK’in kasım ve aralık ayı enflasyon verileri ile Asgari Ücret Tespit Komisyonunun çalışmaları beklenirken Bakan Vedat Işıkhan açıklama yaptı.
Bakan Işıkhan, yeni yılda geçerli olacak asgari ücret için komisyon çalışmalarının aralık ayında başlayacağını söyledi. Çalışanları enflasyona ezdirmeme kararlılığında olduklarını belirten Işıkhan, ellerinden gelen en yüksek rakamı sunacaklarını ve asgari ücretliyi mağdur etmeyeceklerini ifade etti.
Haberde yer alan bilgiye göre asgari ücret, Ocak 2026’da yüzde 27 zamla net 28.075,50 TL olarak belirlendi. 2026 yılında uygulanan brüt asgari ücret 33.030 TL, işverene aylık maliyeti ise 40 bin 874 lira 63 kuruş oldu.
Haberdeki zam senaryolarında, asgari ücrete yüzde 25 zam yapılması hâlinde ücretin 35 bin 94 TL olacağı belirtildi. Yüzde 30 zam senaryosunda yeni ücret 36 bin 498 TL, yüzde 35 zam senaryosunda da 36 bin 498 TL olarak aktarıldı.
Kaynak: CNN Türk — Ekonomi