Asgari Ücret Tespit Komisyonu aralık ayında toplanarak 2027’de uygulanacak ücreti belirleyecek. Yüzde 30 zam senaryosunda net asgari ücretin yaklaşık 36 bin 498 TL olabileceği hesaplanıyor.
2027 yılında uygulanacak asgari ücreti belirleyecek 15 kişilik Asgari Ücret Tespit Komisyonu, aralık ayında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın ev sahipliğinde toplanacak. İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan komisyonun dört toplantı yapması, nihai rakamın ise aralık ayının son günlerinde açıklanması bekleniyor.
Halen net asgari ücret 28 bin 75 lira 50 kuruş, brüt asgari ücret 33 bin 30 lira seviyesinde bulunuyor. Prim indirimi uygulanmamış hesaplamaya göre işverene toplam maliyet 40 bin 874 lira olarak hesaplanıyor.
Son üç yılda asgari ücrete 2024’te yüzde 49,11, 2025’te yüzde 30 ve 2026’da yüzde 27 oranında artış yapılmıştı. Bu yıl yüzde 30 zam ihtimali üzerinden yapılan hesaplamalarda net asgari ücretin yaklaşık 36 bin 498 TL, brüt ücretin ise 42 bin 939 TL olabileceği değerlendiriliyor.
Orta Vadeli Program’da yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 28,4, 2027 sonu hedefi yüzde 21 olarak yer alıyor. Mevcut enflasyon yüzde 29,8 seviyesinde bulunurken piyasa beklentileri yüzde 29-30 bandında şekilleniyor. Yeni ücret, enflasyon verileri, ekonomik göstergeler ve komisyon görüşmelerinin ardından belli olacak.
Asgari ücrette uygulanan gelir ve damga vergisi istisnası için 2027 bütçesinde 1 trilyon 460 milyar lira kaynak öngörülüyor. Geçen yılki 1 trilyon 92 milyar liralık tutara göre bu, yüzde 33,7’lik artış anlamına geliyor. Zam oranının bu seviyeye ulaşması durumunda net asgari ücretin yaklaşık 37 bin 536 TL olabileceği hesaplanıyor.
Asgari ücretteki artışın işsizlik ödeneği, prim borçlanmaları ve işveren desteklerini de etkilemesi bekleniyor. Genel beklenti, yeni asgari ücretin 36 bin ile 38 bin lira arasında belirlenmesi yönünde.
Kaynak: CNN Türk — Ekonomi